Ki az a rendszergazda?

A képen egy kapucnis pulóveres alak látható az arca helyén egy kérdőjellel.

A rendszergazda az az ember a cégnél, akiről általában senki nem tudja, hogy mit is csinál vagy, hogy csinál-e egyáltalán valamit, de, ha nem dolgozik, azt mindenki észre veszi.

„Az internet ezen a gépen olyan mesebeli: hol van, hol nincs.”
„Időnként előfordul, hogy tudunk nyomtatni.”
„Marha lassú a gép, de most legalább működik.”

Ismerősek ezek a mondatok? Ha igen, akkor van egy jó hírem. Egyáltalán nem ez a normális állapot. Ahol a rendszergazda hozzáértéssel és lelkiismeretesen végzi a munkáját, ott ilyen mondatok nem hangoznak el.

Mit is csinál a rendszergazda?

Érdemes állandó rendszergazdát fogadni?

Erre talán a legegyszerűbb válasz az, hogy, ha akár csak egy egynapos, részleges vagy teljes leállás az informatikai rendszerben komoly problémát okoz a cégnek, akkor mindenképpen. Ahol nincs folyamatos IT felügyelet, ott könnyen előfordulhat, hogy hiányoznak fontos biztonsági frissítések és a karbantartás hiánya miatt gyakoribbak lehetnek a meghibásodások. Ha minden hibánál külsős szakembert kell bevonni, nem biztos, hogy ő azonnal fog tudni reagálni. Egy állandó rendszergazdának az a dolga, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon és napon belül megoldja a felmerülő problémákat.